Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN ID-SKILLS

Artikel 1. Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Opdrachtnemer: ID-Skills, gevestigd te Hooglanderveen, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 77270061, gebruiker van deze Algemene Voorwaarden;
  2. Opdrachtgever: de wederpartij van Opdrachtnemer bij de Overeenkomst, naast de daadwerkelijke Opdrachtgever of Cliënt (ouder dan 16 jaar) zijn dit veelal de wettelijk gezaghebbende ouder(s) of de wettelijk vertegenwoordiger van Cliënt;
  3. Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer;
  4. Overeenkomst: Een schriftelijke Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer betreffende het verlenen van diensten door Opdrachtnemer;
  5. Diensten: alle door Opdrachtnemer geleverde diensten en daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
  6. Kind: De minderjarige cliënt tot de leeftijd van 16 jaar ten behoeve van wie Opdrachtgever de Overeenkomst tot het verlenen van diensten is aangegaan.
  7. Schriftelijk: Schriftelijk dan wel langs elektronische weg.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en factuur van Opdrachtnemer, op iedere Overeenkomst tussen Partijen en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
  2. Tijdens een intakegesprek wordt naar deze algemene voorwaarden verwezen en zijn tevens te raadplegen op de website van ID-Skills

Artikel 3. Kennismaken/Intake/Informatie-uitwisseling

  1. Tijdens een eerste afspraak zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever wijzen op de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden en de gehanteerde prijzen en tarieven. Deze zijn tevens in te zien en te downloaden op www.ID-Skills.nl
  2. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer voorzien van de voor de dienstverlening relevante informatie. Indien de dienstverlening betrekking heeft op begeleiding van een Kind jonger dan 16 jaar, dan zal Opdrachtgever aan Opdrachtnemer mededelen wie het ouderlijk gezag heeft over het Kind, dan wel hoe de wettelijke vertegenwoordiging van cliënt is geregeld.
  3. In overleg met en/of op verzoek van Opdrachtgever, bezoekt Opdrachtnemer school, werk of andere locaties en belanghebbenden van cliënt indien dit binnen de overeengekomen dienstverlening door Opdrachtnemer wenselijk wordt geacht. De totale tijd besteed aan observatie, verslaglegging alsmede gemaakte reiskosten van en naar de observatie-locatie zullen separaat aan Opdrachtgever worden gefactureerd.
  4. Op verzoek en na toestemming van Opdrachtgever kan een schriftelijk verslag naar derden worden gestuurd.

Artikel 4. Overeenkomst

  1. Een Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de afspraken over de overeengekomen dienstverlening op schrift zijn gesteld en door Opdrachtgever voor akkoord zijn ondertekend.
  2. In afwijking van lid 1 kan een Overeenkomst eveneens tot stand komen indien de mondeling gemaakte afspraken per email, offerte of anderszins langs elektronische weg aan Opdrachtgever zijn bevestigd en door Opdrachtgever schriftelijk akkoord zijn verklaard.
  3. Indien de dienstverlening betrekking heeft op begeleiding van een kind jonger dan 16 jaar, en de Opdrachtgever is niet de enige wettelijk gezaghebbende ouder of de wettelijke vertegenwoordiger van het Kind, dan geldt tevens het gestelde in lid 4, 5 en 6.
  4. Alle wettelijk gezaghebbende ouders dienen schriftelijk in te stemmen met de begeleiding van het Kind. De gezaghebbende ouder die Opdrachtgever is, is verplicht om de andere gezaghebbende ouder deugdelijk te informeren over de begeleiding van het Kind en is verplicht om er voor zorg te dragen dat ook deze ouder zijn of haar schriftelijke toestemming verleent. Dit geldt tevens in geval van wijzigingen in de begeleiding of aanpassingen in de aanvankelijke overeenkomst.
  5. Indien de andere gezaghebbende ouder niet of niet langer instemt met begeleiding van het Kind, dan is Opdrachtgever verplicht om Opdrachtnemer hier terstond van op de hoogte te stellen. In dat geval is het Opdrachtnemer niet of niet langer toegestaan om het Kind te begeleiden.
  6. Indien Opdrachtgever niet of niet volledig aan het gestelde in lid 4 en/of 5 heeft voldaan, dan zijn de gevolgen hiervan voor rekening van Opdrachtgever. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer volledig vrijwaren indien Opdrachtnemer ter zake door de andere gezaghebbende ouder wordt aangesproken.
  7. Opdrachtnemer is te allen tijde bevoegd de nakoming van verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst bij Opdrachtgever op te schorten of deze overeenkomst te ontbinden, indien Opdrachtgever niet, niet volledig of niet tijdig aan de financiële verplichtingen voortvloeiend uit deze overeenkomst kan voldoen.
  8. Opdrachtnemer is te allen tijde bevoegd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden bij (1) omstandigheden waarbij nakoming van de overeenkomst onmogelijk is en/of (2) aanleiding tot het ontstaan van een onveilige situatie en/of (3) omstandigheden waar instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Opdrachtnemer kan worden gevergd.
  9. Opzegging van overeenkomst tussen Partijen dient altijd schriftelijk aan de wederpartij te worden medegedeeld. Opdrachtnemer zal in dat geval alle uitgevoerde diensten voorafgaand aan de officiële ontbindingsdatum van overeenkomst aan Opdrachtgever factureren.

Artikel 5. Regels rond afspraken

  1. Afspraken voor een individuele sessie en/of activiteit beginnen en eindigen op de afgesproken tijdstippen. Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat het Kind tijdig op afgesproken tijdstip en plaats aanwezig is en na afloop op de afgesproken tijd wordt opgehaald, dan wel zelfstandig vertrekt indien afgesproken.
  2. Indien een sessie en/of activiteit niet op tijd kan beginnen omdat het Kind niet aanwezig is, dan betekent dit niet dat de sessie en/of activiteit voortduurt na het overeengekomen tijdstip. Opdrachtgever blijft alsdan het volledige tarief verschuldigd.
  3. Opdrachtgever dient tijdens een sessie en/of activiteit altijd telefonisch bereikbaar te zijn voor Opdrachtnemer of aanwezig te zijn indien de situatie daarom vraagt, zulks ter beoordeling van Opdrachtnemer.
  4. Na afloop van een individuele sessie is er zo nodig en na toestemming van cliënt kort gelegenheid voor Opdrachtgever om te evalueren en te zien wat cliënt tijdens deze sessie heeft besproken, bereikt, gedaan of gemaakt.
  5. Tussentijdse en/of Eindgesprekken worden separaat ingepland om vorderingen van de cliënt te bespreken met Opdrachtgever. Opdrachtnemer doet verslag en evalueert vooraf overeengekomen doelstellingen, welke in samenspraak en overeenstemming met Opdrachtgever tussentijds kunnen worden aangepast in de overeenkomst tussen Partijen.
  6. Trainingen en workshops voor groepen vinden plaats op de opgegeven locatie door Opdrachtgever. Opdrachtgever draagt zorg voor aanwezigheid en beschikbaarheid van alle noodzakelijke audiovisuele middelen (beamer, projectiescherm etc.) en is verantwoordelijk voor het adequaat functioneren van deze middelen.
  7. Indien Opdrachtgever niet beschikt of kan beschikken over alle noodzakelijke audiovisuele hulpmiddelen zullen alle bijkomende kosten die ID-Skills hiervoor maakt, gefactureerd worden aan Opdrachtgever.
  8. Indien Opdrachtgever een afspraak wenst af te zeggen, bijvoorbeeld omdat Cliënt door ziekte of anderszins verhinderd is, dan dient hij/zij hier Opdrachtnemer zo spoedig mogelijk van op de hoogte te stellen.
  9. Indien een afspraak door Opdrachtgever wordt geannuleerd korter dan 24 uur voor aanvang, en er is geen aanwijsbare reden van overmacht waardoor dit eerder gemeld kon worden, dan is Opdrachtnemer gerechtigd om het overeengekomen tarief voor de afspraak in rekening te brengen aan Opdrachtgever.
  10. Annuleren of verplaatsen van een afspraak dient door Opdrachtgever te geschieden per telefoon of email aan Opdrachtnemer.
  11. Opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd om een afspraak te annuleren of te verzetten indien de afspraak door overmacht geen doorgang kan vinden. Hij/zij zal de Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. Onder overmacht in dit verband wordt onder meer verstaan: ziekte of arbeidsongeschiktheid, sterfgeval, ongeval of noodzakelijke zorg aan een dierbare. Aan Opdrachtgever worden in dit geval geen kosten in rekening gebracht.

Artikel 6. Tarieven

  1. Aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn gebaseerd op de informatie die door Opdrachtgever is verstrekt, alsmede de verwachte tijdsduur of de te besteden tijd en de geldende tarieven.
  2. De geldende tarieven staan vermeld op www.ID-Skills.nl en worden op verzoek aan Opdrachtgever toegezonden. Alle vermelde bedragen zijn exclusief 21% btw, tenzij anders aangegeven.
  3. Het uurtarief maakt integraal onderdeel uit van de wederzijds ondertekende overeenkomst tussen Partijen. Met ondertekening van de overeenkomst gaat Opdrachtgever officieel en definitief akkoord met het overeengekomen aantal uren, het uurtarief en eventueel bijkomende kosten van materialen en middelen.
  4. Handelingen/dienstverlening waarvoor geen vast tarief geldt, zullen op basis van besteedde tijd tegen het uurtarief aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
  5. Opdrachtnemer is gerechtigd om de tarieven aan te passen. Tariefswijzigingen dienen minimaal 1 maand voor inwerkingtreding te worden aangekondigd.

Artikel 7. Factuur en betaling

  1. Opdrachtnemer stuurt Opdrachtgever periodiek een factuur voor de overeengekomen dienstverlening. Opdrachtgever dient betaling van facturen binnen 14 dagen na factuurdatum aan Opdrachtnemer te voldoen, onder vermelding van klantnummer en factuurnummer.
  2. Bij gebreke van tijdige betaling is Opdrachtnemer gerechtigd alle resterend overeengekomen dienstverlening per direct op te schorten totdat Opdrachtgever aan alle betalingsverplichtingen heeft voldaan.
  3. Bij gebreke van tijdige betaling ontvangt Opdrachtgever een betalingsherinnering met het verzoek om binnen 14 dagen te betalen. Indien dan nog niet is betaald, is Opdrachtnemer gerechtigd om wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten conform de wet aan Opdrachtgever in rekening te brengen.

Artikel 8. Vertrouwelijkheid en privacy

  1. Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van alles wat besproken is tijdens of in het kader van de dienstverlening. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de Opdrachtgever is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  2. Voor overleg met derden in het belang van het Kind jonger dan 16 jaar, is toestemming vereist van de wettelijk gezaghebbende ouders en indien relevant van het Kind. Artikel 4 lid 3 is hierop van overeenkomstige toepassing.
  3. Voor overleg met derden in het belang van cliënt is toestemming vereist van de Opdrachtgever. ID-Skills streeft ernaar betreffende informatie samen met Opdrachtgever over te brengen naar derden. Bij signalen die de veiligheid van cliënt en/of Opdrachtgever in gevaar brengen, zal ID-Skills informatie in overleg met cliënt en/of Opdrachtgever naar derden overbrengen, conform de wettelijke meldcode huishoudelijk geweld en kindermishandeling.
  4. Opdrachtnemer zal vertrouwelijk omgaan met persoonsgegevens van Opdrachtgever en het Kind, in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van Persoonsgegevens, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Artikel 9. Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Opdrachtnemer heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
  2. Opdrachtnemer heeft een verzekering afgesloten voor bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheid.
  3. Opdrachtnemer is enkel aansprakelijk voor schade die het gevolg is van aan Opdrachtnemer toe te rekenen tekortkomingen in de nakoming van verplichtingen uit Overeenkomst indien Opdrachtnemer ter zake in verzuim is.
  4. Aansprakelijkheid voor indirecte schade of letsel is uitgesloten. Aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat door de verzekeraar wordt uitgekeerd vermeerderd met een eventueel eigen risico.
  5. Indien de verzekeraar niet uitkeert, dan is aansprakelijkheid gemaximeerd tot het bedrag dat met de Overeenkomst is gemoeid, doch maximaal berekend over de duur van een periode van 6 maanden.
  6. Opdrachtnemer kan geen beroep doen op enige aansprakelijkheid beperkende bepaling, indien de schade het gevolg is van diens opzet of grove schuld.
    Artikel 10. Klachten en geschillen
  7. Opdrachtnemer heeft een klachtenregeling vastgesteld, overeenkomstig de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
  8. Cliënten van Opdrachtnemer kunnen een beroep doen op de klachtenregeling en kunnen zich desgewenst gratis laten bijstaan door een klachtenfunctionaris. Indien de klachtenregeling is doorlopen en klager is het met de uitkomst niet eens, dan kan klager de klacht voorleggen aan een erkende Geschilleninstantie.
  9. De klachtenregeling en informatie over de klachtenfunctionaris en de Geschilleninstantie zijn te vinden op de website van Opdrachtnemer; www.ID-Skills.nl. Een klacht moet schriftelijk worden ingediend bij Opdrachtnemer.

Artikel 11. Slotbepalingen

  1. Op deze Algemene Voorwaarden en alle Overeenkomsten tussen Partijen is Nederlands recht van toepassing.
  2. Deze Algemene Voorwaarden zijn in te zien en te downloaden op de website van Opdrachtnemer; www.ID-Skills.nl